دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 21, 2024
کد خبر: 1194777
۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲
1

حوزه/جلسه هم‌اندیشی در حوزه تعلیم و تربیت با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در موسسه آموزش عالی اخلاق‌وتربیت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر امیرحسین بانکی‌پور نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در موسسه آموزش عالی اخلاق‌ و تربیت با حجت‌الاسلام‌والمسلمین زارعان رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق‌ و تربیت و سایر مسئولان این موسسه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین زارعان با توجه به فعالیت‌های یک دهه این موسسه در حوزه اخلاق، تربیت و مشاوره و روان‌شناسی، گزارشی از برنامه‌ها و عملکردهای موسسه را ارائه کرد و اظهار داشت: مؤسسه اخلاق‌ و تربیت» از سال ۱۳۸۹ باهدف تعمیق و گسترش مطالعات در دو مقوله بنیادین «اخلاق» و «تربیت» به جهت رفع نیازهای جامعه در زمینه مسائل اخلاقی، تربیتی و خانواده به همت جمعی از اساتید و فرهیختگان حوزوی و با ارتباط با شبکه وسیعی از تعلیم و تربیت و اخلاق و روان‌شناسی در چارچوب مراکز اقماری ذیل فعالیت می‌کند:

  1. موسسه آموزش عالی اخلاق‌وتربیت؛
  2. پژوهشکده تهذیب؛
  3. مرکز تخصصی حوزوی اخلاق‌وتربیت علامه مصباح یزدی (ره)؛
  4. مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی آلاء؛
  5. کتابخانه تخصصی اخلاق، تربیت و روانشناسی؛
  6. مرکز انتشارات اخلاق‌وتربیت؛
  7. مرکز خدمات فرهنگی و رسانه‌ای مرآت.

وی در ادامه مباحث خود با بیان طرح‌ها، به‌ضرورت تسریع در اجرایی سازی پروژه‌های این حوزه پرداخت و گفت: اجرایی سازی این طرح‌ها نیازمند همکاری بیشتر مراکز و نهادهای بالادستی و تشکیل جلسات هم‌اندیشی با حضور نخبگان این حوزه می‌باشد.

دکتر بانکی پور نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این دیدار، با ابراز خرسندی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی و دستاوردهای دانشی موسسه آموزش عالی اخلاق‌وتربیت به سه نکته راهبردی و پیشنهادی در جهت پیشبرد و عملیاتی سازی طرح‌ها اشاره کرد:

  1. در جهت بالابردن انگیزه تحصیلی طلاب و افزایش ورودی این‌گونه مؤسسات و رفع موانع و مسائل معیشتی آن‌ها، پذیرش‌ها باید خروجی محور و کاربردی شود.
  2. بحث تعلیم و تربیت و روانشناسی ظرفیت خیلی خوبی در حوزه مباحث تربیتی دارد لذا در راستای انتقال مفاهیم درست این حوزه، یک سری دوره‌های تخصصی- کاربردی که اصطلاحاً به دوره‌های پودمانی معروف‌اند برای اساتید و مسئولان و مراکز و نهادها و ائمه جماعات و... برگزار گردد.
  3. با توجه به راهکارها و راهبردهای ارائه‌شده برای حل مشکلات خانواده، سبک زندگی مبتنی بر مباحث اخلاقی و تربیتی، جهت اجرایی سازی در امر اخلاق، تعلیم و تربیت، خانواده در جامعه با هماهنگی نهادها گامی‌های مؤثر و کاربردی برداشته شود.

در انتهای دیدار بر همکاری مستمر و ارائه طرح‌ها و برنامه‌ها به کارگروه شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha